/ Dans, Träning & Hälsa /

Yoga Hunden

 
 
 

Idag testade jag på Yoga på Studio Fitness. Vart så besviken. Det var 80% strechövningar 20% Yoga. Hela passet kändes som en för lång uppvärmning, fast jag vart knappt varm. Jämfört med de Yogapass jag varit på innan har jag varit spyfärdig både under och efteråt. Nu var det var jobbigare att cykla hem från gymmet. Det var fan till och med jobbigare att ta den här bilden. 
 
Det fanns absolut inget flöde under klassen, instruktören hade ett dåligt upplägg och pratade om att vara lugn och harmonisk, hon pratade så mycket att jag inte fick något lugn ändå. Man hoppade från den ena ställningen till den andra.

Under Yoga vill jag få lugn, komma in i mig själv, tänja mina gränser och andas igenom smärtan. Yoga är meditation. Tuff meditation. Jag tycker inte att man ska hoppa från position till position. Då försvinner flödet och Yoga förlorar sin mening. Besviken.
 
- jag är skadad av dansen.
#1 / / Y A S M I N E:

re: Ellerhur!

Åh, jag har provat på seriös yoga en gång. Helt okej faktiskt, men det känns som att jag hade haft bättre förutsättningan om jag haft en matta som inte var skithal. Kan ju säga att den ställningen du gör på bilden krävde en hel del magstyrka för att jag inte skulle glita iväg och ramla pladask på mage. Haha!

Svar: Hahah Fan vad jag skulle ha velat se det! :D
Aida Lazarian

#2 / / Lina:

ooh yoga kommer jag nog aldrig kunna klara, men i veckan ska jag ta mig tusan börja powerwalka iaf!!

Svar: Jo då, det är bara att köra!
Aida Lazarian

#3 / / linda:

sv: Ja visst är det härligt med yoga! :D

Men vad tråkigt med passet! :(

#4 / / Anna madeinjapan.nu:

Åh vad tråkigt. Jag önskar att jag tyckte om yoga och tror min kropp skulle må bra av det, men jag har blivit så besviken när jag väl gått på det. Har bara gått tre gånger och kanske har hamnat på "dåliga" klasser. Kände inte att det gav så mycket alls.

Du kanske få bli yoga-ledare, så det blir lite ordning på passen :}

Hoppas du får ett bättre pass näsya g¨

Svar: Tråkigt när man blir besviken. Jag tror att man måste hitta sin egen typ av yoga, det kan ta ett tag.
Haha ja, det är faktiskt lite av en dröm, utbilda mig i Indien och sedan hålla i pass här hemma i Sverige, men den får vänta.. ;)

Tack!
Aida Lazarian

#5 / / Anna madeinjapan.nu:

Ja, det är nog så. Haha men ja,hojta när du håller pass så får jag testa dom ;D

Svar: Haha, vad gullig du är! Det ska jag :D
Aida Lazarian