"everything is a mess except you and me"


Blev ett sent inlägg i dag. Har varit i skolan, lagat mat, ätit chokladfondue (i dag också), pussat och klängt lite på min sambo. 
 
Sambon efter att jag lagat mat: This kitchen is a mess.
Mitt svar: This is a mess, the kitchen is a mess, I'm a mess, everything is a mess except you and me.
 
Och ja, vi pratar faktiskt engelska här hemma, varför vet jag inte.
 
 
I går på yogan fick jag två nyheter. En skittråkig och en skitbra! Den tråkiga är att underbara yogaläraren bara ska hålla i yogan på söndagar hädanefter, torsdagarna ska den gamla yogaläraren hålla i. HÄR kan ni läsa om vad jag tyckte om den.
 
Den bra nyheten är att underbara yogaläraren också är utbildad i Kinesisk medicin! Gråter glädjetårar. Jag berättade för henne om mitt ryggproblem, sa att den svenska sjukvården bara ser saker på sitt sätt och att det sättet inte fungerar för mig. Varpå hon svarade att det sättet inte fungerar för någon. Hon är min nya idol. <3
 
 
Min nya magtröja från H&M, 79:- som hittat. 
 
#1 / / Viola:

snygg tröja!!
Kolla gärna in mitt inlägg med övningar för en snygg och vältränad rumpa:)
Hur som helst så hoppas jag att du får en fin dag!

Svar: Tack, men nej tack!
Aida Lazarian

#2 / / Bohista - be cool and do yoga. :

Åh, det är verkligen så viktigt att hitta en yogalärare man känner att man kan stämma överens med. Det gör så mycket! Det är skillnad på yoga, och YOGA haha! Jag kan också känna så med sjukvården. I västvärlden är vi bara så inrutade i vetenskapliga metoder, men man glömmer att vetenskap ständigt förändras och att man borde lita mer på naturen. Det är där vi kommer ifrån.

Svar: Håller verkligen med dig. Det ÄR stor skillnad.
Önskar att alternativ medicin var större och mer accepterat än vad det är i dag i Sverige. Nu har jag bokat in en tid för ett besök. Hoppas att kinesisk medicin fungerar bättre för mig, eller jag vet redan att den kommer att göra det :) Är så förväntansfull!
Aida Lazarian

#3 / / Bohista - be cool and do yoga. :

Förstår det! Hoppas det går bra! :)