/ Mat & Bak / frukost / vardagligasaker /

I love you, you fluffy little thing <3

 
I dag gick jag upp vid åtta så jag får lite tid för mig själv innan sambon vaknar och innan jag ska till jobbet. Sitter och äter frukost nu och lyssnar på vinnarlåten från Melodifestivalen i går. Jag hejade på Ace Wilder, men Sannas låt är helt fantastisk också, älskar hennes röst. Jag njuter av att jag skrev klart mitt skolarbete på tjugoåtta sidor i går. Inlämnat och klart!
 
Jag har gjort ett eget recept på Chai Latte som är supergott! Det känns mycket fräschare än det söta från Espresso House.
Så här gör jag:
 
* Häll upp hett vatten (c. 1,5dl) i en stor kopp, lägg i Chai-Te och låt det stå och dra sig ett tag.
* Lägg i två stora teskedar Chaihonung. HÄR hittar du Chaihonung
* Värm cirka 2 dl mjölk, häll i koppen men spara lite för skummning! Rör om.
* Skumma resten av mjölken och häll sedan över det i koppen. Jag använder en sån HÄR mjölkskummare, den är skitbra!
 
 
 
#1 / / Ellinor:

https://www.brandymelvilleusa.com

Svar: Åh taackk!!! :D :D <3
Aida Lazarian