/ vardagligasaker /

Rainbow Cake

 
Igår firade vi mamma som fyllt 55 år. Jag bakade en regnbågstårta till henne. Den är gjort på 3 sockerkakor, uppdelade i 6 bottnar, som jag fick göra var för sig. Emellan lagrerna och på är det smörkräm. Var rädd för att den inte skulle bli så god men det blev den.
Det är en väldigt hög och söt kaka så det räcker med en liten bit.
 
Det var så himla kul när den första personen som skulle skära upp tårta reagerade på färgerna. "wooow", till slut stod halva släkten runt den. Inspekterade den och ville ta kort. Färgerna inuti var verkligen en oväntat överraskning, barnen älskade dom!
 
Den tog sammanlagt 5h att göra, så får se om jag ger mig på den igen. 
 
 
 
Såhär ser det ut när man skär upp den.
 
 
#1 / / elin wahlberg:

häftig!

Svar: Tack! :D
Aida Lazarian

#2 / / Silvia:

SÅ fin blogg finis. Kika in på min blogg, kramis :D