/ Dans, Träning & Hälsa / Mat & Bak /

Lunch, Behandling nummer tre & Baby steps

 
I dag var jag på min tredje behandling hos Naula, den var lite mer aggresiv än innan. Fler nålar under akupunkturen och att de dessutom satt direkt på mina onda punkter. Fick andas mig igenom det verkligen, det gjorde ont men var också väldigt skönt. Sedan har jag riktigt stora och mörka blåmärken på ryggen efter koppningen. Alltså wow, koppning är så otroligt avslappnande.
 
Mitt liv förändras ständigt med nya rutiner, till ett lugnare och mer hälsosamt liv. Jag tänker att små kliv fram är en mer hållbar utveckling än att ändra om livet helt på en gång. Baby steps.
 
Mina tidigare baby steps till nya rutiner:
* Äta en stadig frukost
* Äta en stadig lunch
* Lyssna på lugn musik varje kväll innan jag somnar
* Somna innan 23:00
* Byta ut all svart te mot grönt te
* Få i mig mer vätska
* Ha en värmekudde på ländryggen innan jag somnar
* Vakna tidigt för att få en stund för mig själv
 
Den här veckan ska jag fokusera på dessa nya rutiner:
* Byta ut all grönt te till koffeinfritt grönt te
* Bara dricka ljummet vatten (kommer sakna iskallt vatten och iskall lemonad)
* Dricka ett glas vatten innan maten, inget vatten under eller efter
 
 
Dagens lunch bestod utav isbergssallad, majs, kyckling, hummus, paprika, ost & avokado.