/ Aidas hjärna /

Mandala som meditation

 
 
I veckan hittade jag äntligen en målarbok med Mandalas på Akademibokhandeln (75:- och Tack Klara för tipset).
 
En Mandala utgörs utav en cirkel som symboliserar universum, i denna cirkel finns geometriska figurer. Den representerar det universum som individen träder in i. De sägs också ha en magisk kraft. Meningen med mandala-meditation är att uppleva helhet. Det sägs också att de ökar koncentrationsförmågan. Det finns lite saker att tänka på när man målar mandalas, men allt detta står i målarboken. 
 
Kan inte bli djupare eller mer mig. Perfekt. Nu har jag en ny meditationsform när yogan inte går att utföra. <3
 
Nu ska jag måla min första Mandala. Perfekt efter en dag full av matte-tal.
 
 
#1 / / Anna:

Ja tror vi har sånnadär på jobbet...

Svar: Åh! kan inte du kolla upp det? Och sen vad det är till för ålder? :D Vill få tag på riktigt svåra.
Aida Lazarian

#2 / / Anna:

Påminn mig på lördag innan 12!

Svar: Haha okej, jag ska försöka!! :D
Aida Lazarian