/ Kroppshets /

Med risk för att vara provocerande


Åh vad jag är trött på det här.
Varför är det OK att säga "mullig är mycket finare än smal!"'
Men inte tvärtom?
Jag är så trött på att läsa i media om hur de förhöjer "mulliga" genom att trycka ner smala
och säga hur fult det är att vara spinkig.

Det är Anti-modell-folket som gör skada!
I hela mitt liv har jag försökt gå upp i vikt, en ständig kamp.
Jag har blivit anklagad för att ha anorexi, vilket jag aldrig haft.
Jag är bokstavligt talad rädd för att gå på toa efter en middag,
för tänk om någon tror att jag ska spy.

Men nu ger jag upp, och jag säger Det:
"Smal är mycket finare än mullig"
Och det står jag för, just nu.

Varför ska kvinnor med kurvor (som vissa vill säga, tydligen ett "finare" ord) kunna visa upp sina kroppar,
få beröm om att de vågar stå för att vara hälsosamma!

Jag är hälsosam, och jag är smal och har ett BMI som underviktig.
Varför ska jag skämmas?

Man kan inte ta bort en gräns, genom att sätta upp en ny!
Riv båda!





Nepp jag står för att jag är smal & hälsosam, och jag får också lov att älska min kropp!

Kom gärna med med/motargument ;)